torsdag 19 januari 2012

Om det där med att äta nyttigt och sånt...

Ungefär en gång i halvåret så får jag för mig att starta bär-projektet...det innebär att jag ska försöka att inte äta exakt all choklad som jag har lust med hela tiden utan kanske helt enkelt haka på tjejerna som dricker en bärsmoothie när de blir sockersugna.
Så igår var det återigen dags för bär-projektet...E tittade skeptiskt på mig när jag satt och sög på frysta blåbär och mmmm-ade åt vad gott det var (det var det inte)...lika skeptiskt hummade han till svar när jag glatt meddelade att jag nu inte längre äter choklad och sånt...NEJ, jag äter bara bär och imorgon ska jag köpa nya träningskläder...
...E fortsatte humma och när när jag irriterat väste att han skulle vara lite mer entusiastisk för min skull, nu när jag inom en snar framtid antagligen kommer bli PT eller liknande, så hummade han med lite mer inlevelse och jag vände mig åter till datorn för att googla på träningsövningar...

...Det tog en ca 45 minuter för mig att avsluta bärprojektet den här gången, tänk va; Under 45 minuter så tryckte jag i mig bär och planerade hur jag skulle undervisa när jag var PT...(jag har väl nämnt att lagom inte riktigt finns som en naturlig del i mitt liv, allt eller inget annars får det va...ja, det har ni nog förstått vid det här laget)...
...Ja, men jag avslutade projektet på ett värdigt sätt; Chokladglass i all sin prakt...(förresten var det ju sjukt dåligt att påbörja bärprojektet på en onsdag...man blir ju HUR hungrig som helst av Sveriges mästerkock...)

...Nej, jag tror bären får stanna i frysen i fortsättningen...livet är för kort för att inte äta choklad, blir ju deppig av bara tanken för tusan...

Nu ska jag fortsätta med att möblera om i sovrummet...jag gör det utan att ha ett mål med vad jag gör...inte bra, inte bra alls. Dessutom var det så dammigt under sängen att V fick tyngre andning samt nysattack utan hejd...
...Nog för att jag är en jobbig ångestpedant men bara där det syns...
Den här lappen på våran kyl (himla bra lapp som jag hittade i en tidning, tror det var Carina Berg som sa det) sammanfattar det rätt så bra;

Ja och inte vilar man ögonen under sängen liksom...

Hej hej!

1 kommentarer:

Russin sa...

jaaa då är så söta.. :)

kraaam och tack för idag.. :)

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.