lördag 14 januari 2012

Om fredagskvällen...

Att leka lekar sådär på kvällskvisten gör man allt för sällan tycker jag. Spela spel går bort eftersom jag har en aggressiv vinnarskalle som inte går att dölja med ett falskt nickande samt leende...Det där smilet som ska visa på; Jag är verkligen glad för din skull...nästa gång är det min tur eller nickandet som säger; Bra där, jag vill verkligen ta del av dina kunskaper...

Nej...jag blir rasande, så arg att jag skulle vilja välta bordet och skrika rakt ut...men det gör jag inte utan jag försöker istället mig på det där le och nicka-konceptet...det funkar en halv sekund innan känslorna inte får plats där bakom nickehuvudet och de hårt pressade tänderna...tårarna är ett faktum och jag svär över varför i hela friden vi måste spela dessa eländiga spel och så vidare...(T;s Barbapapa-memory är okej så länge det inte sitter någon slug svåger eller liknande och håvar in par efter par)...
...Jag spelar inte spel helt enkelt, ja ni fattar kanske varför...

Men leka, det är ju himla kul...
...Så därför lekte E och jag igår leken; Vilka fem kändisar skulle du vilja ha en middagsbjudning med? Jag gissade på vilka E skulle klottra ner på sitt papper samt mina egna och tvärtom...
Det gick ju lysande (iallafall för E att gissa mina)...ja förutom att han glömde Ernst vilket var en miss som går att diskutera in i det oändliga...

Min lista;

* Mia Skäringer (Helt självklar såklart)
*
Ernst (Ja men hallå)
*
Laleh (Helt säker på att hon skulle förstå mina flygande dimmiga tankar)
* Gunilla Hammar Säfström (Pedagogen från klass 9A, verkar ju helfestlig)
*
Di Leva (Behöver jag säga varför)

Ja ni förstår ju själva vilken trevlig kväll det skulle bli...alla skulle smälta in perfa tror jag...Ja herregud vilket gäng...(E trodde Reinfeldt skulle få en plats vid mitt bord men jag är osäker på om han skulle förstå samtalsämnena som skulle uppstå...ja, kanske efter några glas vin men näh...han får vara reserv i såfall)...



Hoppas ni med hade en givande fredag...

Nu ska jag gå en långpromenad i solen med p4 i öronen...fint som snus...

Hej hej!

3 kommentarer:

Russin sa...

En helt klart klockren lista för dig.. :) kan verkligen se dig med dessa personer..

MEEEN hur kunde han glömma Ernst liksom.. ? konstigt..

krams

Emma sa...

Verkligen dåligt :)

Att vara någons fru sa...

Ha ha ha jag är precis likadan.

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.