söndag 1 januari 2012

Om nyårsafton...

Jag tittar på E och frågar om han vill att jag ska svida om till kalasbyxorna men han skakar på huvudet så då låter jag bli...är det mysbyxnyårsafton så är det...

...Vi gjorde inte överdrivet mycket igår...när eftermiddagen kom så drog vi oss ut i parken för att tända tomtebloss samt dricka glögg med grannarna som inte heller orkade styra upp nått...
...Vi hängde, försökte toppa varandras rätter som skulle tillagas lite senare på kvällen...(sushigänget vann)...barnen lekte och det var sådär lagom för oss alla...
...Sedan bestämde sig T och hans polare för att slicka på en staty...så med blodiga tungor begav vi oss in igen...

Övriga funderingar under kvällen var bland annat varför jag inte längre kan trycka i mig en halv bricka smörgåstårta...(E och jag markerar innan så ingen ska komma och pilla på varandras, då slipper man sitta och vakta likt en björnhona...fullt normalt, vi vet)...
...Eller varför i hela friden Mat-Tina visar sitt nyårsprogram på nyårsafton, vem tusan hinner spinna ner till konsum och ändra hela sin meny då?...
...T konstaterade även att han var nöjd med året som gått...(i samma mening frågade han var ett år var men ändå)...V instämde och skålade i bröstmjölk med en touch av glögg samt fruktdryck med ciderkaraktär....

...Ja men typ sånt sysslade vi med...viktiga funderingar liksom och inte alls så händelserik kväll...men ändå så perfekt...för oss...



Hoppas ni hade en skön kväll...

Hej hej!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.