torsdag 12 januari 2012

Om när det blir lite tyst...

Alltså, jag tror inte riktigt det har varit tyst på ca 3 veckor här hemma då T haft jullov. Jag älskar när han pratar men kräver ibland att det är liiite tyst, bara lite...
...Dessutom känner han mig bättre än någon annan och kan på ett enda andetag lista ut vilket humör jag är på och därefter välja vilken taktik när det gäller att reta sin mor som han ska använda sig av...

...Smart unge, det är han....och reta mig kan han också, så in i bängen...

I vilket fall som helst så har jag under veckan som varit fått några timmar för mig själv under dagispass...V sover och jag går...går och går och går och lyssnar, samtidigt som jag försöker sortera bland alla tankar i huvudet...
...Nästan som om affären varit stängd under några veckor och nu ska alla in och handla på en gång, helt utsvultna och gör under dessa omständigheter helt fel val bland hyllorna...samtidigt är de nog rädda att varorna ska ta slut för UJ vad de knuffas...
...Ja, det blir kaos helt enkelt...(en stor anledning till varför jag inte varit inne här och sagt hej på några dagar)...

...Så därför har jag gått...ignorerat alla fyllon, ensamma, hurtbullar etc. som i vanlig ordning, av någon okänd anledning, vill prata med mig när man stannar för röd gubbe, står i kö eller dylikt...Nej...de får vänta helt enkelt, typ till nästa vecka...

...Men nu är det rätt så sorterat i huvudet och jag känner mig lugn som en filbunke igen...
...Tänk va, om man känner sig själv riktigt bra (alltså nu snackar vi terapibra) så finns det ta mig tusan sällan någon bättre att prata med, än just sig själv...


Mina darlings...

Nej men annars har vi inte gjort många knop denna sköna fredag...dansat lite, dammsugit ett halvt rum, ätit chirre och retats lite...ungefär så...

Ha en skön kväll!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.