torsdag 26 januari 2012

Om promenader med extra touch...

En av mina absoluta favvosysselsättningar är att gå långa promenader när V slocknat i vagnen, fulgympadojerna är på och lurarna är långt intryckta i öronen...fasiken vad gott det är att glömma både tid och rum och bara vara...

...Vilka är det då som får mig att glömma tid och rum? Jo mina vänner...det är sommar&vintervärdarna på P1 som får mig att vilja skriva en sisådär 3 böcker på en gång, ge föreläsningar, skratta, gråta, hoppas och le åt livet...jag fullkomligt ÄLSKAR att lyssna på dessa genier (många utav dom) som har förmågan att med ord trollbinda sina lyssnare och få mig att tänka till så mycket att jag nästan måste hämta andan på en parkbänk ibland...

...När jag kommer hem så skriver jag alltid ner de punkter som jag fastnat mest för i form av stödord, detta gör jag i en liiiten liten bok...
...En bok som skulle få vilken psykoterapeut som helst att höja på ögonbrynen samt öka deras lust att sätta klorna i mig...
...Boken är grymt bra vid tex middagsbjudningar och det är ont om samtalsämnen...hojta till om ni vill låna....ja, inte om ni är psykoterapeuter alltså...

Så gör nu som jag säger;

Gå in och lyssna här och när ni lyssnat klart gå då in på den här...njut, tänk och köp en liiiten liten bok för att skriva ner kloka och varför inte okloka tankar i...

Nu ska jag göra 2x20 sekunders plankan och sedan trycka i mig lite chokladkex...

Hej hej!

1 kommentarer:

Louise Alexandersson fotografier sa...

hus ja plankan...den körde jag på träningspasset igår i många olika varianter...hua.
Ja belöna dig med nåt gott, bra!

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.