fredag 16 december 2011

Om daim och sånt...

Nej...jag har inte försvunnit utan bara hängt på julens stresståg...vilket gör att min älskade dator måste ligga och vila...inte bra, inte bra alls...

...Jag har alltid jobbat bäst under stress, så fungerar jag helt enkelt. Är det en tenta om 2 veckor så läser jag två dagar innan...alltid...
...Självklart hör jag min mors ord om att läsa lite varje dag men tyvärr, inget verkar vilja stanna inne i mitt huvud genom att använda den metoden...

...Skjuta upp saker är min grej alltså, detta gäller även i juletid. Vilket allt som oftast slutar med skavsår i magen, sura uppstötningar, lätt illamående och ont i huvudet...

...Jag sitter och glor på Ernst och undrar hur i hela friden han hinner med allt...kanske har han inga småbarn längre...kanske han tvingar sin fru att göra allt inför en tvinspelning eller så använder han resten av årets dagar till att tillverka julpynt så det ska räcka hela julen lång...
...Mysko är det i vilket fall som helst...men jag har ändå en plats åt Ernst i mitt hjärta, även om han får mitt skavsår i magen att brinna lite extra kraftigt...


Årets gran är fantastisk på många sätt...bland annat är den så stor att den skulle passa bäst på en slottsgård...
...Tyvärr mår den inte så bra, den barrar hysteriskt om man så mycket som andas på den alt. att V kör in i den med sin gåvagn...den vill inte dricka och bölrjar redan bli brun...jag misstänker att granen eventuellt är stressad...

Jo förresten, en sak till...visste man inte bättre så skulle man ju kunna tro att jag gått och blivit konditor på gamla dagar...(ja kanske en som inte brydde sig så mycket om det yttre alltså...)
...För OJOJ vilka goda små bitar jag till slut fick till...av blicken att döma som jag fick av E när han smarrade så tyckte han lika...och snabbt som tusan talade jag om att det minsann inte var något som man fick gå och ta av hur som helst...NEJ!!


Mumma!!

....Vilket rörigt inlägg det här blev...men det gör ingenting...känner mig något ofokuserad eftersom V slickar på min armbåge och T använder mig som julgran till att hänga överblivet pynt i...(eftersom man inte får röra våran riktiga barrgran)...

...Nu ska jag ge mig upp på stan med dubbelvagn och handla julklappar...smart, jag vet...

Hej hej!!

1 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Åh jisses vad gott det ser ut!

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.