tisdag 6 december 2011

Om snorsug och sånt...

Inatt låg jag och tänkte lite på hur allt har blivit de senaste åren...
...Jag menar, hade ni frågat hon tjejen för 5 år sedan hur hon trodde livet skulle bli så hade nog svaret blivit något annat än tex nattens bravader...

...Jag ligger och småfnissar i mörkret åt när jag med hjälp av mobillyset försöker hitta V;s små näsborrar för att kunna trycka in snorsugen på rätt ställe (kan vara ett av de märkligaste ord jag hört men okej)...
...Jag pussar febrig panna...suger lite till med snorsugen...tröstar och viskar stackars mammas lilla pojke, staaackars dig...en liten snorig näsa borrar in sig i min hals och lillkorven somnar...den andra pojken kissar på sig, vill ha välling och somnar sedan om på den plats där jag själv tänkte sova...sen börjar allt om igen...

...Ja jag tror nog att hon tjejen för 5 år sedan...som tyckte det var hemskt jobbigt när hon inte hittade rätt outfit för dagen eller som tyckte livet var grymt stressigt om hon hade en tvättid att passa eller dylikt...hade backat några steg om hon fick veta hur livet skulle vara idag...fem år senare...

...Hon hade nog förskräckt undrat hur romantiken fortfarande kan blomma om frun i huset nattetid halvvaken anklagar mannen för att gömma snorsugen (varför i hela friden skulle han göra det kan man undra..men vad tusan man vet ju aldrig)...
...Tjejen hade nog även rynkat på näsan om hon hade fått veta att hon klockan 02.40 på natten försökt klura ut hur i hela fridens namn man kan konstruera så dåliga filter på sugen...eller varför blöjbolagen inte kan tillverka blöjor som tål liiite för mycket kiss...

...Ja tänk...hur ens funderingar kring livets stora gåtor kan förändras på fem år...


Och tur är väl det...

V sover och jag ska ge mig på gitarren...(den får en sista chans)...

Ha en bra onsdag!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Då var vi två som var vakna i natt... Teddy ville kl 2.37 bli smord med salva för att det kliade, men prompt ligga kvar i SIN säng... så vi fick stå böjda över den (aj i ryggen) i 20 min och smörja smörja den stackars lille eksemkillen. Tillslut sa vi att antingen får du komma över till oss eller så ligger du kvar utan att vi klappar på dig. En ilsken halvtimma senare accepterade han att komma över till oss... Skönt att man inte är ensam vaken på nätterna. Kanske skulle börja skypa under tiden, så kan vi kanske dra lite roliga vitsar eller så ;) Kram på dig!

Grannen sa...

Är ni sjuka ? Usch då.. :( Kanske vi kan börja med nattfika här i trappan för S har med varit vaken i natt..;)

Krya på er, kramisar

Emma sa...

Skypa låter bra...kan behöva höra en o en annan vits nattetid känner jag...styrkekram till dig :)
....Ja eller nattfika...mysigt värre. Ta med stjärtskydd...det e ju så nedrans kallt i den där stentrappen :)

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.