måndag 12 december 2011

Om en bra dag...

Måndagar är riktiga balledagar...både enligt mig själv och T...(V instämmer han med eftersom det är han som får stå ut med oss)...

...Imorse förklarade T för mig hur otroligt tråkiga måndagar är...nästan en hel vecka tills man får trycka i sig godis igen...
...Mhhpppgghhjjj fick han till svar medan jag likt en hetsätare, i smyyyyg, moffade i mig en näve överblivna och halvsega chirre som jag hittade i skåpet...

MEN den här måndagen överraskar med harmoniska barn, ett städat hem, kall cola light i kylen m.m...och vad blir då resultatet av dessa faktorer?;
Jo en alldeles lugn, trevlig och harmonisk mor...(jag lekte tom med gubbar en liten stund tillsammans med T...fast min gubbe ramlade, konstigt nog, ganska så snabbt ner i ett hål och kunde aldrig mer komma upp...T letar fortfarande...)

Annars så har jag under de senaste dagarna mest varit upptagen med att förgylla E;s släkt med min närvaro på diverse festliga tillställningar, tvingat med E till IKEA, ätit gott och försökt få min kära förstå att det snart är dags för det årliga åkaochhämtahemenSNYGGgranåtsinkära...alltid lika roligt...
...Jag har några pyttesmå krav, bland annat att den ska ha grenar...


Jag vet att den visats mång ggr förut men...här kommer den igen, den första granen E högg åt mig...JUST för att ni ska förstå att mina krav kanske är ett måste när det kommer till att hugga julegranar...

Nu ska jag krypa ner i gosefilten med T...kolla piff&puff och i smyg trycka i mig lite mer sega chirre...(man måste ju vila upp sig för att klara luciafirandet imöra...07:15 SENAST ska barnen bara där har jag fått veta i veckobrevet...känns som just det där SENAST främst är riktat till tex den här lilla familjen...hmmm, undrar varför...)

Ha en cool måndag!!

2 kommentarer:

Russin sa...

hej hopp..

pust, ja herregud vilken dag.. Stina sov i 2 timmar och vakna precis lite ilskan, vägrade ta på mössan vid willys ohc skrek som brandlarmet.. (du kanske hörde henne i hissen ?)

nu har vi satt på en film och hon har lugnat sig , men vi får gå som på "trådar" innan nästa utbrott kommer..

men hon var såååå glad över att träffat Tejjjo i parken och berättade om någon snöboll i trädet, hihi..

KRAM

Russin sa...

jag igen..

hahahahahaha vilken gran eller får man kalla den gran ? Det där på kortet menar jag, hahah..

Följ med E och köp.. ;)

kram igen

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.