söndag 25 december 2011

Om julafton och lite till...

Det blev som jag ville...sådär juligt och innerligt mysigt som jag ville ha det...och som jag trodde så bockades i princip alla punkter av från min Rock n Rollista...
...Ja, inte det där med att bryta ihop i tårar, jag tror jag kanske har gått och blivit lite mer samlad på gamla dar, kände mer en klump i bröstet framåt niotiden och tänkte intensivt på sorgliga saker...mumlade till mamma att jag tänkte gråta en skvätt för alla som var ledsna...av blicken att döma ville min mor titta färdigt på juleshowen på TV så jag lät bli...mmm, samlad var ordet...



Kan det bli mysigare än att vakna upp på julaftonsmorgon i sitt gamla tonårsrum...höra mamma sätta på julmusik en våning ner för att sedan tassa upp med julbrickan...att man sedan får krypa ner i soffan, omgiven av tända ljus och äta med sin äldsta son medan de andra fortfarande ligger och sover är lycka på hög nivå...


T väntar på tomten som visade sig bara ha ett öga...mycket märkligt tyckte T...


Några av mina älskade syskonbarn gjorde att julafton blev extra mysig...

...Idag har vi firat juldagen hos farmor...väldigt härligt det med...


Dagens tomte hade inga ögon alls...T;s funderingar ökade kraftigt...

Hoppas ni haft en underbar jul...

Hej hej!!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.