torsdag 8 december 2011

Projekt del 1

Projekt prova på (eller alt. bli proffs) Del 1---Gitarr

...Det gick inget bra kan jag säga...jag hade ingen som helst talang när det kommer till gitarrspelande...
...Varje gång jag försökte lät det som när man var på sånna där musikskoleuppspelningar i kommunens aula alt. församlingshemmet...ni vet när det var hans tur som absoluuut inte kunde spela (ungefär som när jag spelade fiol) men han var tvungen att sätta sig där ändå och spela (fast han säkert inte ville)...
...Han fick sitta där och spela medan pappan hans tryckte upp videokameran i nyllet och mamman satt längst fram och satt liiite för rak i ryggen för att det skulle se naturligt ut medan hon gungade kroppen i (o)takt och försökte på det sättet få pojken att spela lite bättre...
...På rad två satt mammorna till underbarnen (de som inte behövde gunga i takt för att deras barn skulle spela rätt) och försökte diskret att fnissa och himla med ögonen (men tyvärr inte tillräckligt diskret för att gitarrpojken inte skulle se det från scenen...)
...Längst bak satt alla pappor som sov...

...Ja men typ så lät jag...(och skulle känna mig om jag fortsatte med detta spelande)...

...Min pappa hade läst inlägget om gitarren och ringde glatt och meddelade att han hittat en gammal gitarrbok i ett skåp hemma...han fick behålla den själv eftersom han tänker bli barnbarnens personliga gitarrist...(han skulle ge spelandet minst en vecka innan han skulle ge upp, bra gjort säger jag...annars är vi exakt lika rastlösa)...


Hujedamej vad jag längtar till sommaren....(minus den där bulan på magen)...

Nu måste jag fortsätta att prutta bebismage, glo på solsidan och fundera på om jag ska tvätta mina pyjamasbyxor som på flera dagar inte verkar vilja lämna mina ben eller ej...

Ha en bra dag!

1 kommentarer:

Russin sa...

Men åhh fina magen, fint kort.. :)

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.