fredag 23 december 2011

Om rock n rolljul...

Jag tycker att det ska vara riktig Rock N Roll på julen...inte sitta still och softa, det gör man ju så ofta annars...

...Nej på julen ska det hända grejer;...

...Barnen skriker och gapar... någon storbölar för en julklapp som de inte fick medan en annan jublar...en mamma i köket som som helst inte vill att någon ska närma sig på mer än en km eller två innan julmaten är klar...någon ockuperar toaletten för att någon har tryckt i sig okänd mängd julgodis trots magsår...någon har öppnat julklappar i smyg...någon spelar julsånger på pianot och några barn dansar runt omkring (kanske jag ska damma av den gamla fiolen iår tro)...någon somnar i soffan och märker inte allt som händer runt omkring utan vaknar lagom till julgröten...och någon gråter bara för att man måste det på julen...

...Det sistnämda står jag själv för (och lite annat med för den delen)...för på julafton blir det ofta (alltid) för mkt för mig att ta in...
...Allting är så vackert, så kärleksfullt och oändligt härligt att det värker långt ner i hjärteroten...

...Och samtidigt som lyckan är gjord så måste jag gråta lite...varje år måste jag gråta...
...Jag gråter för alla som inte är med oss längre, eller för dom som saknar någon, eller för de människor som tycker julen är full av sorg av olika anledningar...

...Jag gråter, tänker på dem och fortsätter sedan med min egen jul...
...Så är det alltid och kommer så kommer det säkerligen också att fortsätta vara...



Nej nu måste jag packa för att åka och fira lite Rock N Rolljul...

Jag önskar er alla en fantastiskt mysig dag imorgon, hur ni än firar den, med eller utan Rock N Roll...sperlar ingen roll...bara den är fantastisk för just Er!

GOD JUL och kärlek i stora lass!!!!

//E

1 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

(⁀‵⁀,) ✫✫✫
.`⋎´✫✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫
✫¸.•°*”˜˜”*°•.✫✫
.•°*”˜˜”*°•.✫✫✫GOD JUL!

Önskar Maud

<
Gårdsromantik-ljuvlig-lantromantik-på-nätet

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.