måndag 5 december 2011

Om mitt nya projekt...

Jag kan bli grymt stressad över att dagarna går i livet och att man kanske, utan att man vet om det, sitter inne på värsta coola talangen...(ja jag har ganska så mkt tid att tänka på sånt här...tex när T gräver i sanden i 2 timmar och jag sitter och tittar på)...
...Tänk bara på hur ofta man tänker;...jag booorde, åhh tänk om jag eller vad kul det vore att...men åh jag orkar inte ta tag i det...och VIPS så sitter man på hemmet, gungar gungstol och klagar på att sköterskornas frisyrer är allt för hippa...

...I alla fall så fick jag en strålande idé idag...jag måste ju ta mig tusan pröva på lite aktiviteter för att se om jag har en dold talang som bara måste ta sig ut och visa upp sig...
...Det bästa med mitt projekt är att varje aktivitet inte kommer att ta särskilt lång tid att genomföra (ja om det nu inte visar sig att jag är grym på någon av dem)...
...Jag tror nämligen inte på det där om att kämpa på så blir du bratjafset...NEJ...för har man nu en dold talang så visar den nog fejjan ganska så snart om man nu prickar rätt vill säga...

...Ta bara exemplet om mitt fiolspelande...under ca 10 år var det aldrig en människa som tyckte att jag spelade fint, dessutom tyckte jag att det var fruktansvärt tråkigt (mamma sa iofs en gång att jag hade fin ton...men jag är såhär i efterhand helt övertygad om att hon korsade fingrarna bakom ryggen när hon sa det)...
...Här har vi alltså ett tydligt exempel på att det INTE var en dold talang som ville leka tittut utan något helt annat (sen att det tog 10 år att inse detta är fortfarande ett mysterium för alla inblandade)...
...I vilket fall som helst var det inget bra och jag, tillsammans med många andra, drog en sjuhelsikes suck av lättnad när jag en gång för alla sa tack och adjö till min (o)vän fiolen...(vi har inte talats vid sedan detta avsked ägde rum)...


Mina första fiolkompisar...

...Så mitt nya projekt är att spela gitarr...jag måste mjukstarta lite känner jag och inte börja med att något inom sport eller dylikt (där finns det stor chans att ingen talangpolare alls kommer leka tittut med mig nämligen...)
...Så musikens värld känns bättre...där har jag ju en ändå en gammal karriär bakom mig liksom (man måste ju vara smart)...

...Så jag kommer att rapportera om detta inom snar framtid...
...Jag har faktiskt redan ikväll ringt min svåger D för att få korrekta toner att stämma gitarren efter (nära att jag gav upp redan då eftersom jag frenetiskt skruvade på strängplupparna utan att det hände något...men nu är mysteriet löst; Fel ratt till fel sträng...)

Okej...nu måste jag googla efter gitarrlektioner på nätet...shit alltså...jag lovar att det bor en liten Laleh i mig eller nått...

Hej och godnatt!!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.