söndag 4 december 2011

Om det här med att hinna allt....

Just nu befinner jag mig i småbarnsåren deluxe...(not)...den där tiden när den ena inte har lärt sig att varken sitta eller stå och uttrycker sin frustration under alla vakna stunder i form av gnäll och skrik...
...och den andra verkar vara med i någon slags rekordtävling bland 3-åringar där man vinner nått fett pris om man trotsar sin mor till att ropa ut; "Jag blir gaaaaleeeen" så många ggr om dagen som möjligt...

...Jag vill verkligen skriva, annars blir jag lite lätt knäpp som jag tidigare nämnt...
...men under den senaste veckan har jag haft så lite tid över att jag fått välja på om jag ska borsta tänderna eller tvätta bort sminket på kvällen innan V har väckt hela huset inkl. alla grannar...använt sked istället för gaffel så det ska gå fortare att äta...lagt fram kläder på kvällen på golvet som en färdigklädd gubbe så att det ska spara tid på morgonen...ja ni fattar...

...Aldrig har jag haft mer att göra än när man fick två små ungar...




Tur för er att ni är så himla gulliga...

...Jag har under flera tillfällen hört att det är mycket viktigt att bara göra EN sak i taget...alltså när man borstar tänderna så borstar man bara tänderna...eller när man torkar sig när man kissat så torkar man bara kiss och inget annat...
...Jag lyckas att både messa, torka golv samt handfat, lösa trotsproblem, skaka med en skallra över V som ligger på skötbordet, borsta tänderna OCH
torka mitt eget kiss samtidigt...
...Så imorgon ska jag försöka att bara göra just EN sak i taget...(det kommer dock innebära att vi högst kommer hinna komma ur nattlinnet och möjligtvis borsta tänderna men HEY vad gör det...jag är ju mammaledig...världens mest krävande och bästa jobb...

Dags att veckohandla (tjofadderittan)...ses imorgon hoppas jag!

Hej!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.