måndag 28 november 2011

Om att skapa en hjärtekrossare...

Idag sa T till mig att han var kär i mig, pappa och V...och att han var bra trött på att höra tjatet från "Fialottan" på förskolan som försöker vinna hans hjärta...
...Han fortsatte med att berätta om att han verkligen inte tänkte gifta sig med "Fialottan"...hur mycket hon än må tjata om detta sen fortsatte han;
-"Jag tror det är bäst att hon får veta detta imorgon mamma, jag ska berätta det för henne..."

Jag; -"Åhhh nej men gör inte det, hon blir så ledsen då...låt henne få tro att ni är kära eller nått..." (Samtidigt som min mun säger detta stelnar jag till och undrar varför i HELA friden jag sa så...)

T; -"Okääj"...

Jaha...det är alltså mammor som inte kan tänka innan de talar som skapar dessa hjärtekrossare som alla någon gång i livet träffar på...(förhoppningsvis bara en kort period av sitt liv)...
...Dessa hjärtekrossare som går vid ens sida och får en att tro att kärleken blomstrar och att just JAG är den där tjejen han väntat på hela livet...och aldrig ska lämna...

Men NÄHHHhÄÄÄJ?

Det blev inte så...han hade inte bara talat om sanningen förrens nu...han hade låtit henne sväva i ovisshet...
...Mmm det är tur att jag är en av de som lär upp dessa heartbreakers...känns bra, känns rätt...verkligen...


Älskade unge...lova att vara varsam mot alla tjejers känslor...lova mamma det...

Så...ikväll ska vi prata lite kärlek här hemma tänkte jag...
...Kanske jag gör en presentation i PowerPoint för att visa på EXAKT hur varsam man ska vara mot en flickas känslor...hoppas det kan göra så att han glömmer vad jag lärde honom imorse...Puh!

Nu ska jag snusa bebishuvud...min vän L har fått en prinsessa...Underbart!!

Hej hej!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.