söndag 13 november 2011

Om fars dag...

Egentligen skulle jag fira min pappa live idag men eftersom det kom saker iväg så får du här ett modernt kort istället så länge...

Till min pappa...

...Tänk pappa, om jag för en dag i dina kläder skulle få vara....tänk vad himla mycket jag då skulle klara....laga saker, fixa hemma eller kanske laga en bil eller gå ut i skogen med stavarna och dra en mil....
…Jag skulle sedan känna efter hur det känns att vara sådär jättesmart och klok....nästan som om det alltid inne i huvudet fanns en uppslagsbok...
...Sedan skulle jag ta telefonen och ringa upp någon som varit orättvis och dum...för när du gör sånt blir personen i fråga alltid stum....
...Efter det skulle jag känna efter hur det är att fyra barn att älska istället för två och förundras över hur du får kärleken att räcka till ändå..
...Jag skulle nog sitta och bläddra bland korten på mina barnbarn och le av lycka sådär som du brukar berätta att du kan göra....vara världens bästa morfar/farfar med barnbarn som aldrig kan störa....
...Känna efter hur det känns att vara en morfar/farfar och pappa som alla jämt ser upp till och kan lita på...herregud jag skulle nog få hög prestationsångest då...
….Men framförallt skulle skulle jag bara njuta av vetskapen om att vara riktigt älskad och lyckad som far...och samtidigt vara väldigt stolt över att inneha genen; smart OCH rar...

….Jag älskar dig lilla pappa....Grattis på fars dag....



/Munken

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Emma , Du e grym , om jag var din pappa idag hade jag varit enormt stolt över dig.Jag fällde en tår. Du berör!
Kram Anna

Emma sa...

Tack...vad fint skrivet av dig...kram!!

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.