onsdag 23 november 2011

Om att längta tillbaka för en stund...

Sitter och bläddrar genom kort från i somras…det är sådant man har tid med när den ena är på dagis och den andra sover och mamman har bestämt att verkligen inte planera in någonting på flera veckor…

…Jag bläddrar och jag ler, skrattar och gråter om vartannat…det är så himla mycket kärlek i bilderna att mitt hjärta nästan spricker…och jag saknar min familj så hysteriskt att jag tror jag tar och hyr en minibuss och åker runt och hämtar upp varenda en (med en inhyrd chaufför alltså, annars blir det farligt)…Vintern hoppar vi över…
…Sen får alla vara lediga i sisådär 3-4 veckor och placerade på landet…vi går mellan varandras stugor och kollar läget…kanske vi dricker lite kaffe och skrattar och jag klagar över hur varmt det är (så måste det vara annars är det inte sommar)…barnen bråkar om den sista bullen tills mormor hämtar en påse till och nickar åt ungarna att hos mormor får man äta hur många bullar man vill…föräldrarna till barnen orkar inte säga emot utan ler bara och fortsätter smutta på sitt kaffe…

…Morfar går runt och ropar glädjetjut med 3 småkillar tätt i hälarna medan de planerar dagens utflykt på sina fyrhjulingar…föräldrarna till barnen kanske diskuterar viktiga saker fortfarande placerade i skuggan vid fikabordet …viktiga saker som om det kanske är dags att tvätta håret snart eller vilken dag vi ska åka till byn för att köpa nytt godis…

…Helt plötsligt får man upp en liten sommarsvettig unge i knät som vill kramas…han luktar motorcykel , varmt hår och alldeles underbart…han kramas den lilla stund han har tid och hoppar sedan iväg…kvar sitter en mamma som vill kramas lite till…men hon får vänta tills nästa gång han måste vila sommarbenen en liten stund…

…När tiden står stilla på det här sättet är det inte långt till fulländad lycka för mig…




Älskade unge...


Jobbarkillar...


Hälsar på i en stuga och dricker kaffe...igen...


Såhär planerar jag alltså inte att se ut nästa sommar...(för allas bästa...)


Tur att det kom ut en sån här sötnöt efter en svettig tid...

Nu ska jag slå mig ur sommarbubblan och återgå till att leta julkänslor...

Hej hej!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.