onsdag 16 november 2011

Om sprutan....

Jag tror V kände att jag var spänd som ett skärp hela morgonen idag....varför?...jo det var dags för 3-månaderssprutan...
...Enligt BVC-tanten är jag en mycket mer laidback mamma den här gången som inte är lika hispig som innan...(hon valde lite andra ord men jag fattar ändå var hon ville komma)....
...vadå hispig förresten??
...grundar hon det på mina inplastade anteckningar med frågor som jag ville ha svar på om T varje kontroll?...(inte hispigt enligt mig själv)...eller kanske att jag spritade hennes leksaker som hon viftade med framför T när vi var på besök (inte heller hispigt)...eller grundas hispigheten på att jag ville följa med och kolla in vad hon valde för medicin när han skulle få spruta? (okej lite halvhispigt kanske)...eller var det möjligtvis så att hon bestämde sig för att jag var hispig när jag en gång drog ett skämt om att jag brukade ha skruvmejsel med mig i skötväskan UTIFALL att något runtomkring oss behövde säkerhetskontrolleras...(det var ju ett skämt...typ...) men jag tror det var där hon satte stämpeln;
HISPIG MAMMA på mig...

...Idag är jag alltså en något mer coolare mamma...hon fick själv gå och hämta sprutan och jag hade inga som helst frågor om V....
….istället var det BVC-tanten som sa att jag så trött ut och frågade varför...mitt svar blev att jag jobbar nattskift på mjölkfabriken och att T vill prata om livet nattetid och att det bor monster under hans säng så han måste ligga i min...
...BVC-tanten sa då till mig att inte uppmuntra T till att tro att det finns monster under sängen..och att jag skulle ge V en snuttefilt istället för att bjuda in till fabriken....och och om jag slutade med detta så skulle nätterna bli i princip perfekta...
...TACK för tipset....jag ska GENAST sluta säga till T att det bor monster under sängen som ska komma och ta honom om natten...GENAST....
….och till V ska jag trycka till en filt och säga håll till godo...jag tror det kommer gå lyyyysande.
Åhh vad jag älskar alla tips från BVC!!



Fick lussebulle-feeling så jag ska baka mig ett par stycken nu...

Trevlig onsdag på er!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.