onsdag 9 november 2011

Om dessa härliga människor på stan...

Så långt tillbaka jag kan minnas så har jag varit en sådan människa som folk kommer fram och pratar med när man är ute och går....allt ifrån fulla gubbar till gamla tanter som vill ha sällskap i busskuren. Jag gillar att prata med dem...ofta har vi riktigt givande samtal...

...igår hände det igen under en eftermiddagspromenad....en dam stannade mig mitt i gången för att visa upp sina bebisar som hon kallade dem. Det var tre långbenta hundar...damen tryckte ner huvudet i V;s vagn och började jollra samtidigt som hon lockade fram de långbenta hundarna till mig...jag kände att det var läge att jag gullade likadant med hennes bebisar....så fick det bli trots min fobi mot hundar med onda ögon...
….sen reste hon sig och tittade mig djupt i ögonen som om vi känt varandra i minst 10 år och frågade med en mjuk röst hur jag mådde...om jag verkligen kände efter. Eftersom jag är hormonstinn och inte har någon spärr på hur mycket man kan tala om för en främmande människa så pratade jag på till damens stora förtjusning...
...Sedan meddelade damen att hon verkligen inte var lesbisk men att hon ändå kollat in mig från håll och tyckte att jag hade så fina lår och rumpa...och en FANTASTISK hållning...och det kunde hon verkligen uttala sig om pga av att hon var en gammal idrottslärare....(mmmm känn på den sjukgymnasten som påstår att jag inte har några muskler alls och en hållning som är slående lik Quasimodos)....

...så stolt som en tupp skuttade jag sedan iväg med en fräsch dos med självförtroende....och detsamma gjorde damen som nog kände att hon dragit rätt lott den här dagen när hon valde hormonkvinnan som samtalspartner....

...Man kan ju inget annat än att älska dessa människor....varför i hela friden ska man vara så sluten hela tiden...så svensk och tråkig....kan man inte istället bara gå fram till den där killen och tjejen och berömma dem för att de har snygg häck eller bara gå förbi och dunka i ryggen och önska dem en härlig dag....
...tänk vad mycket roligare det skulle vara då...


Nu ska jag fortsätta snusa bebis och äta en chokladbit eller två...(nu när jag har så snygg rumpa o allt...)

Ha en bra dag!!

4 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Ha ha ha ha underbart inlägg

Emma sa...

Tack...roligt att du gillar´t! :)
/E

Grannen sa...

Men du är ju skitsnygg gumman <3

(vem var det ? nån på gården ? ) "nyfiken" hihi..

kraaam

Emma sa...

Haha, nej en västerdam :) <3

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.