fredag 4 november 2011

Om att inte få sitta ner...och att ha charmiga fredagar....

Det måste ju bara vara så att vissa människor får barn som vägrar att ligga själva eller förbjuder den som håller att sitta ner...eller att stå still. Jag gissar på att jag får dessa barn för att jag ska röra på mig och inse charmen i att hålla igång kroppen. Det funkar i vilket fall INTE...blir inte sugen alls. Smider bara ännu mer planer på hur man ska konstruera någon slags robot som vaggar och underhåller på en och samma gång....

….tänkte på en sak ikväll. Så himla lätt det är att sucka högt till allt möjligt när man är trött som ett as...barnen skriker....man är hungrig men kan inte laga mat med en hand....tröjan är nerkräkad...man torkar sig i ansiktet på kvällen med en handduk som man inser att NÅGON i familjen torkat spilld mjölk med och sedan hängt tillbaks...när det hänger så mkt tvätt här uppe att man knappt kommer in i sovrummet...när det tar 2 timmar att ta sig till konsum eftersom någon antingen vill just precis då gå på toaletten, spy ner hela sin tröja, vila middag eller sortera sina smurfar cooool-ordning...eller när hormonerna dansar i otakt dag efter dag....

…..men mitt i en suck ikväll kände jag bara hur himla charmigt det är. Det är inte länge i livet man är just i det här. Mitt i livet (typ). I hormonrusningarna. I den obeskrivliga lyckan som infinner sig av att ha en mini på varje sida när man vaknar upp på morgonen som håller i mina händer. I kräket. I tröttheten som ger yrsel. I den ständiga bajslukten från toan. I skratten som kommer när E och jag tittar på varandra mitt i ett av T;s trotsutbrott. I kaoset....i detta underbara och (mina tappra försök till välorganiserade) kaoset...
I love it.

...skål i julmust (var bara tvungen att köpa det idag) på det!!


Jag tvingade inte bara E till att kolla på Idol med mig ikväll utan även att gå runt och bära V i den här så jag kunde moffa chips i lugn och ro. Han passade på att pumpa lite på fredagsmusklerna...(vem behöver ett gym när man har en V).


Mina älskade, älskade ungar....

Nej hujedamej vad sent det är...22.30. Känns nästan lite busigt att vara vaken såhär dags.

Ha en skön lördag imöra nu....

Godnatt!!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.