tisdag 8 november 2011

Om min önskelista till tomten...

Ungefär såhär dags varje år börjar jag ropa ut vad som står på min önskelista till farbror tomten...(T frågade häromdagen om farmor återigen skulle ha den där skumma masken på sig eller om det var pappas tur i år...tänk att man inte kan lura kidsen nuförtiden....farmor som var så trovärdig som tomte....för tänk att tomten har samma röst som farmor och väldigt konstigt är det också att de verkade vara kära i samma C som också satt i rummet...hmmm). Nog om det.
….i vilket fall som helst gäller det att ha tungan rätt i mun när man ska meddela önskningarna till E. Han köper nämligen på ordet det man ber om. Så förra året sa jag en bakmaskin...(alltså en sådan assistent som Leila har eftersom jag just då satsade på att nå ungefär lika långt som hon inom bakbranschen...)....jag märkte tydligt på E att han var grymt nöjd med det han hade gömt i garderoben och jag var lagom mallig att jag snart skulle få en assistent...helst en svart...
...En bakmaskin är INTE detsamma som en assistent tydligen för på julafton när jag rev upp paketet sjönk min entusiasm kraftigt....vi har bakat bröd en gång i den. Nu bor den i garderoben bredvid dammsugaren...stackaren.
...Så i år prövar jag återigen att få hem denna svarta pärla tror jag...(även om mina karriärmål har ändrat riktning något).
Så på min lista står det bland annat;

ASSISTENT
Parfym
Glassmaskin
Valfri romantisk present

….även E har för första gången stolt meddelat att han med har en önskelista i år...(första gången jag upplever detta.)....på den stod det gubbtofflor och en knivslip...kul.

...den svåraste julklappen att hitta blir nog ändå T;s.....han önskar sig en blå dinosaurie som både kan flyga, sjunga och berätta bajshistorier. Let me know om ni ser en.


Jatack!!

Hej!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.