torsdag 17 november 2011

Om helgen...

Imorgon kväll ska jag få lägga huvudet i mammas knä, sådär som jag har velat göra ganska så länge nu...komma hem till mina hemtrakter. Fint...eller ska vi säga va fäijnt döh...

...Jag har ganska så stora planer för helgen...jag måste plocka kottar till advent ute i skogen...kanske skapa något kreativt i pappas verkstad (T ska göra ett gult svärd och ett flygplan, kanske jag gör samma vem vet)...kolla igenom gamla filmer från 80-talet då livet var helt problemfritt...tvinga E att kolla i fotoalbum...visa E platsen där jag fick min första puss i klass 1....(kul för honom, jag vet)...introducera T med mina gamla barbiedockor och låta Markdockan få en ny chans att få vara en i leken (stackarn, jag och min syster dissade killen i nästan 5 år av intensiv lek...och denna utfrysning endast pga att han hade större huvud än de andra dockorna...enda gången han fick spela en biroll var om vi behövde en extra i någon publik eller så fick han vara chaufför när Barbie och Ken skulle på disco...jag hoppas T kan ge honom en ny chans)...
...Jag kanske ska sticka ner på stan...nicka åt folk man inte sett på några år och kanske längta hem en smula....

….Men det kan också bli så som det brukar bli när vi kommer hem till mor och far;...Likt 2 trötta hundar dras vi till den öppna spisen, där elden sprakar och knäpper och där sofforna ser så inbjudande ut att man bara måste känna efter hur de känns...sen vaknar man och någon har stoppat om en med en filt...det luktar kaffe och bulle...och sen sover man lite till...bara för att man måste...bara för att det är så tryggt...

...Hur det än blir så ska det bli fantastiskt skönt...ladda om lite...rensa och åter få lite inspiration...det brukar jag få där hemma. I mina hemtrakter.


En trött mammi...

Hej hej!

2 kommentarer:

Att vara någons fru sa...

Låter som en underbar plan.

Emma sa...

Visst gör det... :)

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.