fredag 25 november 2011

Om att vila hjärnan en stund...

Har inte skrivit på ett par dagar här känns det som...jag var tvungen att vila hjärnan lite...
...Ibland måste jag göra det...det känns som om den tar en paus...ridån åker ner liksom, alla tankar och föreställningar blir tysta och kvar blir bara ett surrande, dimmigt täcke...en rensning helt enkelt...
...Skönt för mig, tråkigare för er som vill läsa...

...Men nu har biljettkassan åter öppnat och jag måste berätta om min överraskning jag fick av E igår...
...För det första gillar jag inte överraskningar pga av mitt kontrollbehov...när jag hör ordet överraskning vill jag genast ruska om personen i fråga som kommer med denna överraskning samt skrika vad tusan det är frågan om, men nog om det nu...

...När E igår ringde och sa att jag skulle gå upp på övervåningen för att han skulle komma hem med en överraskning gick det många tankar genom mitt huvud...
...Jag stod där uppe och lyssnade på när han packade upp något som lät som ett monsterstort föremål....mina farhågor om vad det kunde tänkas vara löd;

-Ohhh herregud, han har köpt nya möbler...o herregud säkert blåa eller röda...shit jag får inte luuuuft (obs vi har ett hem i vitt kan man säga, med noll utrymme för undantag---nada)

-Nejnejneeeej han har köpt en megastor blinkande ren som vi ska ha i vardagsrummet nu till jul (väldigt otippat men vad tusan man vet ju aldrig)

Jag hör plötsligt T säga något om en stol därnere...

-Ohhh shiiiit han ska byta ut våra vita stolar mot furuuuumöbler (mina klieksem blossar kraftigt och intensivt upp på armarna)

...Men tänka sig, det var varken en ren eller furumöbler utan en massagestol som knådar ens rygg riktigt kungligt...än så länge har jag fått prova den en gång...sen flyttade den konstigt nog upp till E;s kontorsstol (enligt E blir det kortslutning i den av V;s eventuella spyor samt av T;s lekar i soffan)...hmmm.

...Dessutom finns det en julöverraskning till mig i E;s garderob...för att inte rota därinne har jag fått aktivera en tvångstanke utifall att jag skulle gå in där...typ som; Rör garderobsdörren så får du förevig spysjuka...TILL EXEMPEL. Låna gärna tvångstanken om ni vill, till era egna julklappar...


Sötnöt...

Nu ska vi plocka fram fredagsmys...in i det sista har jag försökt dölja att På spåret börjar ikväll för E...men det verkar som om infon även nått fram till honom...så på med smartoglasögonen ikväll då så kör vi...Puh!

Glad fredag på er!!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.