måndag 14 november 2011

Om att prata ut en bebis....

När min vän L är hos mig så vill jag gå och sova...lite sådär som man blir hos mamma...totalt avslappnad och det infinner sig ett lugn hos en där man bara vill stirra in i en vägg....
...det låter verkligen som om vi har det riktigt lajbans när vi ses...det har vi...men på vårt eget mosgosiga lugna sätt...kanske inte så kul för andra men dock för oss...

...Kände en beundran över L idag...kvinnan ska föda om två veckor men hon klagar ändå inte...visst kan man höra en lång suck ibland och förtvivla försök på att få luft genom näsan men annars inte ett knyst...
...jag försökte flera gånger att hjälpa henne på traven så att hon skulle spy ut lite hur jobbigt det är men ICKE...hatten av för dig säger jag bara...

...Alla som höll sig omkring mig sist när jag hade två veckor kvar vet att jag inte riktigt visade på samma entusiasm som henne...
...helst ville jag att hela världen skulle stanna upp för min skull just för att jag VAAAAR så trött...säkert dubbeltdubbelt så trött som alla andra som någonsin varit gravida....
...och hur kuuunde folk göra så roliga saker runtomkring när jag bara kunde sitta där i soffan som en valross och muttra...varför slutade de inte bara göra de roliga sakerna och istället serva mig...mmm just det...det kan man verkligen undra...
...som tur är höll jag mig mest i stugan och muttrade över den brunbrända smala vädertjejen på TV...hujedamej vad mycket skit hon fick höra...


Två stycken söta 3-åringar som bjudit sina mammor på en och en annan trotsshow dagen till ära...


V sitter på sin polare och känner in om de har någon connection...


Jag talar med bebisen så den känner en längtan att komma ut till mig...

Förresten...gå in och välj en mössa/väska/handledsv. nu på; maismossor.se för tusan gubbar...klicka på den ni vill ha för att se vilket nummer som står...maila mig numret och en liten motivering varför den är fin typ på omkonstenattvarakvinna@yahoo.se och viiiips så kan den bli din...GÖR`T!!

Nu måste jag snart inta soffläge...migrän är på ingång...vilken fest!

Ha en skön måndagskväll!!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.