måndag 21 november 2011

Om att hitta julen...

Okej...det där med att T bara fick bestämma över helgen och INTE när tråkiga måndagen kom fungerar som väntat--->not so great...
...Tidigt imorse fick jag veta att det inte var någon idé att jag sa något idag eftersom det var han som bestämde ändå...och därefter har trotsutbrotten härjat...
...Men eftersom detta ska bli en bra måndag så försöker jag att inte påverkas av min icke existerande ledarposition (minus att jag påväg till affären idag lade mig på ungefär samma trotsnivå som min son och utbrast att jag inte tänkte prata mer på hela dagen, moget...jag vet...)

...Helgen var fantasiskt mysig vilket gör den här måndagen nååågot segare än vad de brukar vara....men strunta i det nu...nu måste vi prata lite om julen...

...För var i hela huggarn (nytt östgötteord jag lärde mig i helgen) är julekänslorna?...Jag har inga...
...Annars är ju jag den jobbiga människan som påminner redan i augusti att det bara är fem månader kvar till jul och informerar i samma veva om vad jag önskar mig...
...Jag brukar även göra mina traditionella listor på hur jag ska pynta och har sådant magpirr vid advent att jag knappt kan sova...
...Så nu undrar jag alltså; Hur ska jag återfå dessa känslor?...
...Eftersom grannen båda till höger och vänster redan julstylat sina ballar (balkonger alltså) så känner jag ett visst krav att göra detsamma även om jag inte har lust...
...Så vad tusan, nu ger vi oss ner, grabbarna och jag och letar julsaker så grannarna ikväll sitter gröna av avund i sina fönstren och önskar att deras ballar blinkade lika fint som våran...mmm så får det bli...


Jag och 2 av mina 3 kärlekar...

Ikväll får ni veta vem som vann något från maismossor.se...
...Ni kan fortfarande tävla;
-Gå in på maismossor.se och välj något av hennes fina sortiment som ni skulle vilja ha...
-Klicka på den, maila vilket nummer den har och maila mig på; omkonstenattvarakvinna@yahoo.se...motivera kort varför ni valde just den...
Lycka till

Dags att samla in flocken och leta julsaker nu då...Uj Uj, det kan gå lite hur som helst idag känns det som...

Kram på er!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.