fredag 11 november 2011

Om sega familjen....

T verkar ha ärvt ganska många egenskaper av mig....de charmiga (självklart), och kanske de lite mindre charmiga. Det är bra härligt att se dessa hos sin lilla unge....tänk att man får en liten minime av sig själv....underbart....(oftast alltså)....
...En av dessa små egenskaper är att man är väldigt långsam och seg....och då menar jag VÄLDIGT långsam och seg. Sådär så att en människa som inte gillar segproppar skulle få kliande eksem av irritation och behöva ta till ångestpåsen att andas i. ”Jag ska baaara” är en mening som ligger nära tillhands att utbrista både för mig och för T....vi har nu varit vakna i 3 timmar och under dessa har jag bett T att klä på sig och borsta håret...hittills har han tagit cocacola-lypsyl och ätit lite yoghurt..
...kläder har han meddelat att han inte tänker ta på sig idag och att borsta håret verkar inte heller stå högst upp på hans prioriteringslista....

...jag har under morgonen tagit kraft till att tjata EN gång extra och svaret från T blev;

-”Ta det luuugnt...det är ju fredag”.

HELT sant. Skönt så in i bängen. Ingen stress. Man får äta glass och chirre i mängder. Perfekt för segproppar som oss.



...Måste berätta om mötet jag hade med Ernst inatt med...(i drömmen alltså). Han hade gjort ett vardagsrum mitt i skogen skapat av bara material från naturen (såklart) och sedan släpat ut värsta TV;n där han spelade sina ”Sommar med Ernst-avsnitt” om och om igen....
...och jag satt bredvid och berömde honom hur duktig han var...och varje gång han drog ett skämt i något av avsnitten så kastade han bak huvudet (sådär som bara Ernst kan göra) och skrattade åt sina egna skämt....jag skrattade också....
...ibland kom E in i skogsvardagsrummet och blängde...sen gick han ut.

...Skum dröm indeed....



Nej...nu är det dags för att starta igång dagen...jag ska baaaaara....

Glad fredag på er!!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.