söndag 27 november 2011

Om första advent...

T och jag smög tidigt upp imorse för att tända första ljuset samt slå på smörig julmusik...vi åt pepparkakor och smörgåsar till frukost och pratade om varför vi egentligen firar jul...men trots mina försök att berätta om vems födelsedag vi firar så var T fast besluten om att det var kusinens E;s födelsedag som orsakade detta juljippo och ingen annans...
...Vi pratade även om advent men om det kunde inte mamman mycket så E fick googla på det...tydligen betyder det Herrens ankomst...eller som enligt Wikipedia ofta kan förväxlas med väntan...ja på Herrens ankomst då antagligen...eller på kusinen om man så vill...

...Jag har nu försökt, verkligen försökt att få dessa julkänslor att infinna sig men har ännu inte lyckats...jag har julpyntat...bakat lussebullar som smakade sågspån...rotat fram mina gamla juleskivor...druckit glögg fast jag egentligen inte gillar´t men icke...
...Jag såg dock att det fanns pepparkaks-dumle i affären så det får bli mitt nästa kort, återkommer om min jakt efter julen...

...Förresten tycker jag att man blir sjukt stressad av julen...tänk om man inte HINNER att koka knäck eller frysa in äpplen i iskuber på ballen (återigen så menar jag balkongen)...eller göra sin egen pepparkaksdeg...eller binda kransar...eller planera hur julbordet ska se ut redan i september...
...Herregud, jag får ju inte ens kissa själv utan att det står minst en person och leker tittut alternativt måste sitta i knät samtidigt som man försöker klämma ut de sista dropparna...
...Så jag tror jag lägger ner alla krav jag har satt på mig själv den här julen...jag går och köper lussebullarna, pepparkakorna och godiset istället...ballen får vara fortsatt förråd för T;s cyklar samt insamling för pant...jag skiter i kransen och på julafton går jag på det bästa julbordet man kan besöka; mammas...
...Mmmm så får det bli...UJUJ vilken bra plan, känner mig genast lättare till mods...


Enligt mig ska det vara smörmusik på julen medan E vill lyssna på Onkel Kånkel där de fina orden byts ut mot snuskiga...INTE kul enligt mig själv...


Glögg...jajje...


Årets adventskalender från mormor och morfar blir även årets stora utmaning för T...(att låta bli paketen)...


Min fina pojke...


Adventspuss till lillebror...

Hoppas ni haft en mysig dag...

Hej!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.