onsdag 12 oktober 2011

Om alla dyra hus...

Men UUUJ vad irriterad jag blir av att se alla supermegadyra hus som ligger ute och härjar nu. TILL SALU...köp och var glad...men punga först ut 4-5 miljoner (till att börja med)...SEN kan du vara glad och flytta in i detta perfekta hus. Det värsta är att jag tyvärr ser mina möbler där inne...jag ser mig själv ha spontanbesök var och varannan kväll, och det är okej för jag har alltid något storkok på G och bordet är alltid dukat i vitt porslin med en färsk blomma på varje tallrik...och jag ser mig själv plaska i den förbannade poolen utanför sisådär på kvällskvisten för att sedan smidigt hoppa ur den och skyyynda in till mitt 30 meter långa vita kök för att ta ut bullarna som jag fixat med hela kvällen lång...PUH. Mmmm...men seriöst...vem behöver detta kök när man har ÖBO;s standardköksbänkar som EXAKT räcker till för baka en omgång bullar på. Och vem behöver en megaterass med pool när man kan gå ut på balkongen och sätta fötterna i en balja istället....och VEM behöver ett garage på 100 kvadratmeter när man kan trycka in alla vagnar i hallen istället samt ställa T;s cyklar på balkongen (jag litar inte på dagens cykellås...tjuvarna har ju värsta sågarna nuförtiden och Gud vet allt, hjälp vad hysterisk jag kommer bli som gammal tant). Nej ni...man ska vara glad för det man har minsann och de där med 5-miljoners villorna har absolut med största sannolikhet olyckliga gener, hemorrojder och ångest. SÅ DET SÅ!!!


Om jag nu ska ha ett hus senare i livet kan det se ut typ såhär....det vore redigt bra med en ko bakom huset så man slapp gå till konsum och köpa mjölk 3 ggr om dagen....mmm...ska höra med E.

Hann inte blogga varken igår eller kvällen innan av det enkla skälet att mina bröst har blivit en mjölkcentral som är OTROLIGT poppis att hänga vid...(av V alltså och ingen annan.) Efter kl 17.00 verkar det som om mjölken förvandlas till hallonsaft eller nått. Det tar i allfall sååå lång tid att skriva med en hand så därför blev det inget.

Nu ska jag till barnmorskan och prata livmoder...(har googlat på det och det är tydligen de som är mest kunniga på den fronten och inte sjukgymnasten.)

Ha en bra dag!!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.