lördag 8 oktober 2011

Om tekniska problem....

En av de sakerna jag absolut som mest HATAR är när något går sönder i hemmet som man måste vara lite teknisk för att fixa till igen. Enligt min svåger D så måste man veta hur ett föremål fungerar för att få hålla det i sin hand...då skulle jag isåfall aldrig få röra något i hemmet som innefattar teknik....
Fredagen började ju så bra...pizzan blev jättegod....och den här gången hade jag valt den dyra tonfisken istället för 4.50 kr-tonfisken (gör aldrig det...tror den är avsedd för katter utan smaklökar...). Alla var glada och så...lade min kära dator av. Min älskade fina dator som bara måste (tillsammans med mitt lipsyl, borsten och sprayen) liksom alltid måste vara nära till hands om jag skulle behöva dem. Jag springer i panikslagna steg med gråten i halsen upp till E som inte riktigt förstår stundens allvar och räcker över min kära fyrkantiga kompis. Jag står länge med kritisk blick och granskar E när han pillar på den....T gör likadant....(han är grymt tagen av stunden). E ropar efter en stund upp mig och visar stolt att han plockat isär datorn....jag flämtar till och vill svimma...vad gör han...plockar isär min kompis...min blick blir än mer kritisk samtidigt som han viftar med en sladd och säger att jag behöver fixa en ny. Nu funkar inte jag så att jag kan vänta till dagen efter om jag vill ha en grej...jag vill ha en NU. (Det var så båda mina kaniner och en katt flyttade in i min lägenhet en gång i tiden.) En fredagskväll är det svårt att hitta en liten sladd till en dator så jag fick snällt sätta mig i soffan och kolla på idol...jag lovade mig själv att inte vara sur hela kvällen.....
....jag var SKITsur all night long....jag fick ont i magen av godiset...jag hade glömt köpa chirre och V skrek så mina öron fick skavsår. ARNEfredag...(mitt o T;s bytautettfultord-ord...Arne...ja varför inte...)
Så jag satsar på en perfekt lördagskväll istället...tummen upp för det.
Så här sitter jag nu...motvilligt vid E;s datorhörna och skriver...det knastrar under fötterna av nötskal och det ligger snus överallt...(nu gör det inte det eftersom jag har är ett städfreak men det KUNDE ha varit så...)

Trevlig lördag på er.

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.