söndag 30 oktober 2011

Om mitt hår...

Alla som känner mig lite närmre vet att mitt hår är lite heligt för mig...lite som Maria Montazamis minus några locktänger. Fixa håret på morgonen är lika viktigt som morgonkaffet för vissa...eller att ha ketchup till köttfärssåsen...eller sova mer än 4 timmar/natt...eller att det är tyst när Desperate Housewifes börjar...eller vara ifred vid toabesök...ja ni fattar. Jag fixar ALLTID håret...så är det bara. Mitt hår är inte ett hår som man bara kan rufsa till om man vill vara lite busig kompis...det är inte heller ett hår som barn får sitta och leka hårfrissa i och det är sannerligen inget hår som man ligger och myspillar i som partner...(detta vet E om även om han glömmer bort sig ibland)...
...Till och med när vi bosätter oss på landet under sommaren så fixar jag (för korna)....skulle jag vara ensam i flera dagar så skulle jag ändå fixa...det är min grej liksom....
...det ligger något i vad min systerdotter A sa i somras innan jag skulle föda V....-Du kommer säkert ligga och kamma dig medan du föder”....skulle kunnat stämma eftersom hårfixet även har en lugnande effekt på mig (som städningen ungefär). Så blir jag stressad eller irriterad drar jag faktiskt ofta upp kammen....UJ vad märkligt det låter när jag sätter ord på det men det är så det ligger till i allafall...
...och självklart är det bara jag själv som förstår mig på mitt hår...därför har jag för tillfället ingen frisör...anledningen är att det tar SÅ lång tid att lära upp en ny...(mina gamla har slutat en efter en och de visste alltid när det var dags att backa...ungefär när de fönat klart...då la de fram kammen, produkterna och plattången och lät mig sitta där innan min tid i stolen var ute...)...och inte blev jag mindre fixerad när jag ostylad satt där och en av dem vid ett tillfälle utbrast; -”Jag förstår verkliiiigen att du vill styla håret sådär mkt...nu kan jag verkligen seeee det...” Tack för den!

….Så därför kliar det lite extra i min irritationsnerv när två av mina heliga apparater lägger av dagen efter varandra....



Vissa skulle säkert se detta som ett tecken på att sluta....men jag väljer att se det som ett tecken på att det var dags att återigen besöka mina kompisar i hårfixaraffären...så det så..
...hej då mina kära ni...tack för några fina hårfixarår...

….Vet förresten inte om jag gillar det här med vintertid....halv fem (alltså halv sex egentligen) viskade T i mitt öra att det var Ernst på TV...troligt.

Nu ska jag packa väskan med lugnande och påsar att ångestandas i åt E för nu blir det söndagsbesök hos min andra bästis; IKEA....

Trevlig söndag på er...

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.