torsdag 6 oktober 2011

Om att längta till fredagskvällen....

När en människa som är hemma på heltid med en suck utbrister att hon längtar till fredagen så mumlar säkert den som jobbar 8-5passet fula ord om henne i hemlighet. 8-5jobbaren vill säkert också ge en flera meter lång lista till henne med punkter som bevisar hur mycket mer 8-5jobbaren behöver den här fredagskvällen. För inte märker väl hemmamamman skillnad på en fredagskväll eller en vanlig måndagskväll?
Svar; Jo tänk att det gör hon med råge....(för då får man trycka i sig hela chipspåsen samt godis.)
För mig är det viktigt att fredagskvällen alltid liknar den andra....det ska tändas ett par extra ljus, godis och chirre på bordet, extra gulliga barn och extra glad fru....och självklart den hemmagjorda pizzan. MYCKET viktiga detaljer för en människa med kontrollbehovproblem. När då E häromdagen föreslog hemmagjorda hamburgare till fredagsmys höll jag på att sätta kaffet i halsen. Mina stressvettningar och mummel om att jag minsann redan i måndags handlat till fredagspizzan fick E att snabbt förslå dessa till lördagen istället. Sådärja....allt var i sin ordning igen och fredagsmyset kan börja....(jag tror att en av de största anledningarna till att E älskar mig är för min flexibilitet...det måste vara så skönt och spännande att leva med en sådan spontan kvinna.)

Nu ska jag panera fisk...Gud nåde den som ändrar om i min veckomatsedel.

Godeftermiddag!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.