måndag 17 oktober 2011

Om hemmagjorda leksaker...

Ett av mina ABSOLUT bästa saker att göra är att shoppa. Jag drömmer om att shoppa....jag gör små listor på allt jag vill handla och jag fylls av en enooorm vällust när jag får det jag vill ha....i en liten stund....sen går jag på nästa punkt. Låter enligt mig som en klassiskt shopaholic-beteende men det struntar jag i. Kan förresten tänka mig att ha detta som en hobby....(den här typen av hobbys skulle passa SÅ mkt bättre om jag inte var en mammaledig student dock...) Jag är också en sån där mamma som gillar att köpa saker åt min son...(eller båda men V har ännu inte upptäckt detta fantastiska ställe som heter affärer)...jag älskar att överraska T genom att lägga presenter på hans rum när han kommer hem från dagis eller kila upp på stan tillsammans för att shoppelishoppa....(fönstershopping är inget för varken han eller mig..) Men ibland fylls jag av ett behov av att låtsas som om T inte behöver nya leksaker. Det skedde häromdagen när vi var påväg hem från dagis. T började plocka stenar när jag kom på idén att vi skulle göra stentroll när vi kom hem. T föll direkt för idén och jag blev faktiskt helt upprymd av tanken att göra EGNA leksaker. Vi plockade stenar till kroppen, pinnar till armar etc. När vi satt där på marken och plockade som bäst kom det en tant som log ”åhhhvadunderbartmedbarnsomlekermednaturen-leendet”. Jag tog då tillfället i akt att extra högt utbrista; -”NEJ MEN ÅHHH VAD KUL VI SKA HA MED VÅRA HEMMAGJORDA STENTROLL...”....tänk vad tanten skulle tycka att jag var en pysslig mamma. T glodde på mig och frågade varför jag pratade så högt...sen gick vi in. Väl inne övergick denna upprymdhet till irritation och T o jag tröttnade på att göra egna leksaker redan innan innan limpistolen hunnit bli varm. Jag tvingade dock T att skapa mamma, pappa, barn av stenarna innan han med en lång uttråkad suck satte sig med legot istället. Hmmm ja men det kanske man skulle göra....kottlego eller nått. Förstå vad billiga julklapparna skulle bli då.


Ja...man fattar ju att T inte ville leka med dessa. Bra försök men bäst att jag håller mig till shoppingen tror jag bestämt.

Klockan är nu 14.00 och kanske dags för familjen att bege sig till parken....vem vet...kanske jag hittar något kreativt att jobba med.

En trevlig måndag till er!!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.