onsdag 12 oktober 2011

Om familjen bajs....

Jag kommer för alltid minnas mammas ständiga påminnelser om att hålla magen i trim...är bajset bra så är livet bra...ungefär så. Vi har alltid varit väldigt öppna med sånt i vår familj. När jag tänker efter så är vi nog onaturligt öppna. Jag antar att det inte är fullt normalt att veta hur de andra i familjen har det vid toabesöket eller att det blir allas problem och samtalsämne om man råkar vara lite förstoppad....(speciellt om man blir det på sommaren i stugan när alla i familjen är samlade...då får man redovisa hur det går ungefär en gång i halvtimmen.) För min mor som jobbar inom vården är det iallafall inga konstigheter...(det är alltså hon som är ordförande i FamiljenMage och alltid hon som kallar till möte osv.)...vi är alltså väldigt vana vid detta. Men jag kan tänka mig att kommer man som ny till familjen så kan reaktionerna bli annorlunda. Jag minns fortfarande E;s min när han fick sin första bajsfråga. Men det tog inte lång stund förrens han också var med i klubben och idag är han en av ledarna som mer än gärna lånar mammas ordförande-klubba. Detta har lett till att vår son T har gått i samma banor som oss. Han är oerhört mån om att vara bra i magen och har inga som helst problem att delge folk i affären eller parken information om dagsläget angående bajset.
Så ni förstår....ingen kan vara gladare än vi när alla magar är i trim...för som sagt;

”Är bajset bra så är livet bra.....typ”....(tänk på det gott folk...)




Godkväll på er!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart att läsa detta. Jag har ju förmånen att få ha ordförande i Familjenmage som min kollega och gläds ofta åt hennes öppna sinne i många situationer och samtalsämnen. Uppskattar henne stort / Lena R

Emma sa...

Ha ha...ja jag kan tänka mig att du får höra det mesta :) Kram kram!!

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.