fredag 7 oktober 2011

Om min sjukgymnast....

Eftersom E har skaffat en ny hobby inom kampsportens härliga värld (även fast jag trodde vi hade någon slags pakt där man inte utövade hobbys i den här familjen) så har jag ju inget anat val än att också skaffa mig en. Gärna en hobby där man inte behöver röra på sig så mycket...helst inte alls men som ändå bränner lite fett...ja det vore bra. Måste klura på den....
….en hobby kan ju vara att skaffa muskler på ryggen....enligt min sjukgymnast har jag inga alls (på hela kroppen typ). Tack detsamma vill man ju säga då...fast jag var tyst.
Annars är hon bra gullig min sjukgymnast (förutom den lilla detaljen om min brist på muskler). Igår var jag där för andra gången och det verkar som om hon nu har insett vilken slags patient hon har....antar att patientryktet inte spridit sig ända bort till sjukgymnasternas korridorer. Första gången var jag hur avslappnad som helst...jag varken avslutade inte hennes meningar eller kom med bra förslag på övningar. Jag bara satt där och nickade och sa; ”-Jag lovar att träna, det här känns jättebra, vad duktig du verkar vara”. Hon tyckte säkert jag var hur cool som helst. Mitt andra besök var lite annorlunda för den här gången hade jag inte lust att prata om muskler utan om min livmoder. (För er som inte tidigare läst min blogg så är jag en hopplös hypokondriker..) Jag ville i allafall ha svar på lite frågor om min livmoder den här gången och samtalet blev ungefär såhär;

(Jag börjar med att avbryta min sjukgymnast mitt i en rörelse som tydligen ska vara bra för min rygg...)
Jag; ”-Alltså jag har fått ont här nere”.... (Jag pekar runt äggstockarna och livmodern och allt vad det är som sitter därnere.)
Sjukgymnasten; ”-Ooookej....men hur menar du nu....i musklerna eller?
Jag; ”-Nej inte musklerna, jag har ju inga förresten, det sa du ju förra gången”....(grisskratt från mig...får inget gensvar.)
SG; ”-Det kan ju vara magmusklerna som gör ont, fast de sitter ju lite mer här uppe”.
Jag; ”-Mmmm....Det gör liksom ont när jag gör såhär...är det för att jag fött barn?”....(Jag börjar frenetiskt vifta med armarna upp och ner samtidigt som jag grimaserar för att visa på EXAKT hur ont det gör).
SG; ”-Du vet, jag är ju ingen barnmorska....du borde nog prata med en sådan istället”.
Jag; ”-Ja men det har jag gjort...hon fattar ju inte sånt här märkte jag...hon är säkert inte en barnmorska.” (Grisskratt kommer tillbaka samtidigt som jag himlar med ögonen...gensvar noll.)
SG;”- Hmm, jag är ju som sagt ingen barnmorska....och jag har inte heller några barn
Jag; ”-Nähäääää men du har väl för tusan en livmoder som också kan göra ont”. (Jag himlar återigen med ögonen och börjar ställa min i i samma position som jag avbröt henne i med en låååång suck.)

Shit....jag MÅSTE sluta terrorisera personalen på min vårdcentral....samt googla på skillnaden mellan; barnmorskor, läkare, sjukgymnaster och sköterskor.

Nu ska vi handla korv på grillen.

God förmiddag!!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.