måndag 24 oktober 2011

Om den där TV:n...

T har på senaste tiden visat tydliga tecken på att älska TV:n lite för mycket för att det ska vara okej....till detta har han helst en glass i ena näven och nappen i den andra. Jag förstår honom...jag förstår honom precis eftersom jag var likadan när jag var liten. Om jag fick bestämma så kunde maten bytas ut mot glassen...jag blandade följande i en STOR skål;
* Glass...(väldigt mkt glass)
* Lite kakao
* En ganska så stor skvätt matlagningsgrädde
* Havregryn
* Strössel
...och sen blandar man och njuter.
Det smakade extra gott med en film till och helst ville jag vara ifred....så T, mamma fattar.
Men jag kan ändå inte låta bli att känna känslan av att det blir lite mkt av det goda....han nynnar allt som oftast olika intro från dessa (oftast helt värdelösa) barnprogrammen. När jag föreslår Astrid Lindgren säger han att det kan jag titta på själv om jag så gärna vill....
...idag när vi åt mat så släppte jag bomben;
Jag; -”Jo du T....det blir bara glass på fredagar har vi bestämt så att du vet...och visst äääär det mysigt att sitta såhär och prata när man äter istället för att springa till TV:n”?
T; -”Jag tror jag måste bajsa....”
Jag; -”Mm okej men visst kan vi väl göra såhär lite oftare?”
T; -”Vaddåå BAJSA älläääär?".....(T gör en bajsdans som han kallade det och springer sen till TV;n samtidigt som han ber om en glass...)

...Okej...första försöket till mer gemenskap i familjen misslyckades men jag ska inte ge mig. Nu får jag äta upp att jag släppte på reglerna när barn nummer 2 kom...men åhhh vad det kändes rätt just då.



Enligt T är inte datorn en TV (så sant iofs) så det händer att han smiter dit istället och kollar in sina Bolibompa-kompisar...mmm det känns ju bättre...(not).

Nu måste jag ta en promenad och rensa huvudet..V har i princip gallskrikit hela dagen vilket har resulterat i nedsatt hörsel samt kraftig trötthet hos både mig o T...


Kanske att jag ikväll även hinner med att öppna tillfällig frisörsalong här hemma så jag slipper höra fler fråga vad hoooon heter...
...det kan vara så att tofsen....


....och Barbie-tutan kan skapa förvirring hos vissa...

Trevlig kväll...

1 kommentarer:

Anonym sa...

haha jag vet inte vad jag ska skriva. Jag bara as garvar Theo är absolut min största idol:-) ne nu ska jag bajsa BAJS hej och puss ifrån M.s Jenny M

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.