onsdag 19 oktober 2011

Om tröttheten och tålamodet.

Eftersom jag utövar riktiga cirkuskonster om nätterna så att V ska kunna sova så fint som möjligt har detta lett till att jag får inflammationer lite här och där....bland annat i vänster revben och i vänster höft. Känner mig som en 90-årig dam som behöver lite extra stöd när hon går....och det sätter sig alltid på vänstra kroppsdelar...jag UNDRAR vad det kan bero på. Jag vägrar nämligen byta sida för då får jag ligga i skarven och det hatar jag verkligen. BVC-tanten brukar fråga om jag byter sida om nätterna när jag ammar och då nickar jag övertygande. Hon verkar inte tro mig då V är lite sned i nacken, lite platt på ena sidan av huvudet och har bara skavt av håret på just EN sida. Men jag ger mig inte....hon får tro vad hon vill...och nästa gång ska jag nicka ännu mer övertygande. Nog om detta sidospår....
….(nu byter jag rad då jag av min syster fått höra att det är svårt att läsa vad jag skriver....antingen är det hennes linser som åkt på sniskan eller så stämmer det hon säger.) Jag är iallafall tillsammans med alla andra småbarnsföräldrar riktigt himla astrött rent ut sagt. Jag menar...till och med mjölkkossorna får ju en break på natten när de får vila sina tuttar men bonden V tycker det är en onödig liten detalj verkar det som...
T som vaknar först i familjen har sina knep för att få upp mig på morgonen....hans bästa är att viska i mitt öra att Ernst är på TV...(vår gemensamma favorit till E;s stora förtjusning...not)....detta gör han för att jag en gång har gått på detta och rusat upp till TV;n. Frågan är varför Ernst skulle vara på TV vid sex på morgonen men man vet ju aldrig...jag går inte på den enkla längre.
Vakna nätter och tidiga mornar leder till att jag varje dag får pröva mitt tålamod. För det mesta går det bra om man bara kommer ihåg T;s alla regler...till exempel det där med att man ska säga ”Frukost på sooooffaaaaan” i rätt tonläge eller att man måste stänga av DVD;n föööre TV;n eller som idag när jag missade en annan regel;...att man måste smyyyga över dagisgården. Jag gick med snabba irriterade steg så vi fick börja om. Det blir bäst så. För oss alla.


Trotsiga, söta unge!!

Nu ska jag tala med V om fördelarna med hans två värsta i livet; Nappen och sin egen säng.

Ha en bra dag!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.