fredag 14 oktober 2011

Om snuskiga tanter och torrbollar....

Jag har aldrig haft några problem med att att vara ful i munnen när jag pratar...ofta får jag tänka efter både en och två ggr i vilket sällskap jag befinner mig i innan jag öppnar min mun. Sen får det bara bära eller brista...självklart är jag så uppfostrad att jag kan låtsas att jag inte har några fula eller snuskiga ord i mitt ordförråd men OH MY vad tråkigt det blir då. Det funkar högst ca. 20 minuter sen känner jag hur mitt tålamod och intresse gentemot den andra kraftigt svalnar. Ofta är ju faktiskt den som sitter mittemot precis lika snuskig och bara vääääntar på att jag ska öppna fönstret lite på glänt så de kan hänga på....eller så är de just vad jag befarade...torrbollar.
Men det är en grej som är bra konstig tycker jag....när det är andra än jag som mer än gärna delar med sig av sin snuskhistorik eller varvar ful/snuskiga ord i sina meningar blir jag väldigt generad eller börjar fnittra hysteriskt...helt plötsligt är det JAG som förvandlats till en torrboll...skumt...MKT skumt. Häromdagen när jag var hos min barnmorska ville jag nästan lämna rummet för att hon var så snuskig...eller öppen eller vad tusan man ska kalla det. När hon frågade mig frågor som till och med är för snuskiga för att skriva här ville jag bara sjunka genom stolen eller börja tokfnittra....(ni vet när någon sa snopp eller vagina på sexualkunskapen och man bara ville explodera inombords av fnitter...) Hmm nu är det ju meningen att jag ska ha blivit lite mer mogen men jag kan fortfarande inte höra varken barnmorskor eller läkare prata om varken bajs, stjärtar eller könsorgan utan att vilja dö lite av ett skrattanfall. Gud så barnslig de måste tycka jag är....(sen blir ju saken inte bättre av att jag häromdagen hos barnmorskan skyllde mitt anfall på att jag just tänkte på en rolig sak som hade hänt tidigare under dagen...SÅ genomskinligt att en åsna skulle avslöja mig, jag VET.) Jag svarade i allafall på samtliga frågor och min barnmorska såg så nöjd ut så...! Kanske det vore ett yrke för mig....då skulle jag ju aldrig behöva tänka efter innan jag öppnade munnen.

Förresten så har jag inte hittat någon hobby än...jag tar mer än gärna emot tips....(OBS. Kom ihåg att jag inte vill börja på någon aktivitet som innebär att jag blir svettig eller måste vara fysisk med någon då jag har MKT ömtålig hy, känsligt luktsinne, problem med närhet och sånt...)


Me and my love....

Ha en trevlig dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar blogg du har! <3
Jag har tips på två hobbys, den ena innebär att du sitter stilla, den andra innebär att du rör dig - utan att bli svettig. Båda går att göra tillsammans med T (och resten av familjen om dom vill...)
Rörelsehobby = geocaching = skattjakt med GPS.
Stillasittande hobby = Scrappbooking = klipp o klistra (ofta med mycket glitterlim när barn är inblandade... ;-)
Nästa gång du kommer o hälsar på här på Pingränd, visar jag gärna hur geocaching går till :-) Jag har precis bara börjat men det är hur kul som helst! Kram Nina

Emma sa...

Kul att du gillar bloggen....:) Åhhh...tack för tipsen....ska pröva båda...går gärna en kurs i scrappbooking hos dig med...det verkar så kul!! Kram!

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.