lördag 22 oktober 2011

Om min rosaskimrande lördagsmorgon...

Jag sitter för mig själv och läser bloggar med mammor som verkar ha fångat det där helglugnet på ett exemplariskt vis. På något konstigt sätt lyckas de med att laga 3-rätters (avancerad sådan) på fredagskvällen följt av fredagsmys med guldkant..(smågodiset som är extra dyrt och sånt)..samtidigt ser det ut som om de har stått och valt fredagsoutfiten i flera timmar (eller klär de om just när de ska ta ett kort...ja men så kan det ju vara)...och till råga på allt verkar det som om barnen fått lugnande eller dylikt för still i soffan med ett stelt leende sitter de (tydligen) hela kvällen....
….Lördagsmorgonen ser likadan ut....upp i senaste morgonrocken...(visste inte ens att det fanns en trend i morgonrockar)...LYXfrukost med stort L (typ hotellstil med nybakt bröd och olika marmelader) och barn som ligger och gosar i (också senaste) pyjamasar i superdupervita soffor..mamman dricker latte, blädrrar i senaste tidningarna och planerar lördagens 3 (kanske 4)-rätters middag och ler...alltid ler de ett ljuvt leende...hmmm. Det är något som inte riktigt stämmer....
….här har vi hittills denna morgon tagit hand om några lördagstrotsutbrott...(dessa är värst för då är både mamma o pappa hemma så då gäller det att avreagera sig för hela veckan)...försökt att planera dagen utan gensvar....torkat kiss på på golvet några ggr....byggt lego i två timmar...(när jag säger till T att barn faktiskt KAN leka själva så skakar han bara på huvudet och säger att det där bara är något som jag hittat på själv....)...letat i kylen efter lördagsmat...(hemmagjord pizza från igår-Perfekt)...druckit kaffe i rekordfart medan V slumrade och snabbt som tusan försökte jag läsa en sida i MIN senaste tidning...(konstigt det där...samma artikel har legat uppe i flera veckor nu...)....ammat och ammat...vaggat och torkat kräks...skällt...tjurat...skrattat okontrollerat och gråtit en skvätt till nyhetsmorgon lördag...
…..mmmm en helt vanlig (och faktiskt underbar) lördagsmorgon i en småbarnsförälders liv....skål med kallt kaffe i sviiiindyr (not) mugg på den!!


Min sura, fina lilla unge måste ha extra mycket pussar när livet känns hårt och orättvist...

Trevlig lördag på er!!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.