onsdag 26 oktober 2011

Om mitt körkort...

När jag fyllde 18 fick jag mitt körkort i födelsedagspresent...åhh tack tänkte jag...vad smidigt att bara få det i present sådär. Jag tänkte även att 3..högst 4 lektioner med pappa skulle göra susen innan jag kunde få själva kortet i handen liksom...(pappa är för övrigt ganska så skräckinjagande att köra bil med...han blir arg så fort man flyttar tummen en cm från tio i två eller hur i hela friden man nu ska hålla och lyssna på radio eller prata om livet är det inte tal om. NEJ...när man kör bil så kör man bil och jag slås av samma känsla som säkerligen militärer får känna av sina bossar...DISCIPLIN och åter DISCIPLIN. Dessutom så gillade pappa att passa på att ha fruktstund medan jag var chaufför vilket inte heller funkade så bra då jag inte klarar av när någon äter äpple eller dylikt...) Annars är min far en mjukis men som körskolelärare blir han en Boss med stort B...
...eftersom disciplin är bland det tråkigaste jag vet så tog det några år innan jag körde igen...närmare bestämt ca 7 år. Den här gången tog min svärmor sig an uppdraget med pompa och ståt och vi körde rätt så mycket faktiskt...(på grusvägar och sånt). Vi pratade om livet och om hur mysigt det är att köra på landet. När vi en dag tänkte ta steget ut i att köra bil ihop med andra bilar så funkade det inte lika bra längre. Eftersom jag är FANTASTISKT rädd när jag kör..(sådär så jag vill släppa ratten när det kommer en långtradare och tar gärna 1 mils omväg för att slippa att stå i en uppförsbacke) och min svärmor som gärna vill tro att absolut ingen i trafiken har bråttom så förvandlades mysstämningen i bilen till en något mer stressad stämning....och när jag en kväll skapade världens kö (i en uppförsbacke) samtidigt som däcken luktade bränt när jag i panik gasade och bromsade och Gud vet allt samtidigt så gav jag upp....
….svärmor har många ggr försökt få ut mig på dessa hemska äventyr igen men jag slingrar mig som en hal ål...varje gång....förlåt kära svärmor för det...

….min nästa lärare i trafikens värld är min syster K....hon gick den hemskt givande handledarutbildningen (en kvällskurs på ca 4 timmar där man lär sig att inte köra full, se upp för älgar och sånt viktigt) och allt såg rätt så lovande ut....vi skulle åka till ICA MAXI och köpa smågodis...träna driven på Mcdonalds för att köpa glass...men än så länge har vi inte träffats i bilen...hmmm.

….jag får återkomma om det här sketans körkortet. Jag skulle behöva ett för OJ vad segt det är att åka buss till IKEA...och man får knappt hem några blommor alls när man får CYKLA till blomsterlandet....och sen slipper man ju vara den som sitter bredvid och ryter åt alla puckon som inte kan köra....(inte mig själv alltså)...



Lite skyltar som jag tänkte tillverka...dessa är bra om man blir trött på tutan...då sticker man bara ut dessa genom fönstret.

Nu ska jag och V gå till affären och köpa godis...gott för mig och säkert för han med då mjölken får godissmak...

...jo förresten...så mysigt när ni kommenterar på Facebook men gör det gärna här istället så folk som inte har fejjan också ser (jaa det finns faktiskt de som inte har det)...strular det när man ska lämna kommentar så let me know.

Ha en bra dag!!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.