måndag 31 oktober 2011

Om att få två att sova samtidigt....

Vet inte om det är mörkrets fel...eller att min vitaminburk har tagit slut eller brist på sömn...men något är det som envist trycker på min OFF-knapp lite väl ofta den senaste tiden. Jag är grymt bra på att återigen snabbt hitta ON-knappen men UJ vad segt allt känns just nu. Sena kvällar...nattvak och tidiga mornar gör att min spegelbild för tillfället inte visar en kvinna med vaken, nyfiken blick och glansigt hår direkt....
...så därför är det nu dags för att hitta rutiner till V. Vi är ganska så kända för att vara familjen rutin annars...vi vet vad som gäller och på vilka tider vilket gör att barnen också vet om det...(sen kan man ju diskutera T;s ickeexisterande spontanitet men det är ju en annan historia)....
...så nu lilla V; Dags att somna på samma tid som din storebror...det kan gå lite hur som helst faktiskt...
...Enligt mig ska inte ett barn skrika sig till sömns så därför blir jag en hönsmamma och gör precis som bebisen verkar vilja för tillfället....E gör det mesta för att undvika mina mördarblickar som snabbt dyker upp när han säger emot mig och därför slutar sövandet med att barnet ÄNDÅ ligger hos mig och vägrar släppa....
….Mmm sen kan man ju sitta vid sängen och sjunga och sånt i ca 3 timmar tills bebisen tillslut somnar....men eftersom jag gillar att glo på TV och har ett grymt bra TV-schema om kvällarna slutar det ÄNDÅ med att bebisen sitter, klänger eller ligger hos mig....
...Så jag är inte helt säker på vilken taktik vi kör med det här barnet...men det måste vara nått som gör att inte bebisen skriker...för det klarar varken jag eller mina bröst av...Tips tas emot med öppna öron...och armar.

Har idag även varit 5-barns mamma en liten stund på dagen. Mysigt som alltid att ha mina syskonbarn hos mig...även om T blir tokförvirrad om vi bryter rutinerna för en dag och försöker raskt styra allt tillrätta när kusinerna gör något så tokigt som att till exempel sätta sig på HANS plats vid matbordet...UJ vad rörigt det blir för ordföranden i rutin-klubben då...UJUJ...


V tyckte det var fullt ös med tre buskorvar att titta på...


Mosters prinsar....

Nu börjar mitt TV-schema för kvällen så dags att inta soffan och öppna mjölkfabriken...

Godkväll!!

0 kommentarer:

Min blogglista

About Me

Bloggintresserade

Använder Blogger.